Spørgsmål og svar om dine rettigheder

Kan jeg fortsætte mit behandlingsforløb, hvis jeg som udenlandskdansker flytter tilbage til Danmark?

05-02-2024
HjernetumorForeningens socialrådgiver Bente Toth Mouritzen har svaret på dette spørgsmål.

Har I en netværksgruppe for unge pårørende?

29-01-2024
Formand Karen Risgaard har svaret på dette spørgsmål

Er min mand berettiget til førtidspension og vil en udbetaling for tab af erhvervsevne blive modregnet?

10-01-2024

Kan man selv bestemme, hvem der skal have udbetalt ens livsforsikringen?

06-11-2023

Kan jeg få bevilliget hjælp til min mor, hvis jeg inviterer hende med på en ferie i Danmark?

06-11-2023

Hvordan er min mor økonomisk bedst sikret, når min far er gået bort?

23-07-2023

Kan meningeom grad 2 udløse økonomisk dækning?

14-07-2023

Hvilken hjælp kan gives til en med nedsat funktionsevne grundet hjernetumor?

14-07-2023

Hvad er mulighederne for at komme tilbage til et ungdomsliv?

21-06-2023

Hvor længe kan jeg blive i et jobafklaringsforløb, når det er vurderet, at jeg ikke kan komme tilbage?

14-02-2023

Kan man som pårørende få godtgørelse, hvis man tager fri fra arbejde for at tage med til undersøgelse?

09-01-2023

Hvordan får jeg aktindsigt i min fars journal efter hans død?

28-07-2022

Hvilke rettigheder har jeg i forhold til senfølger efter fjernelse af hjernetumor?

12-05-2022

Kan jeg få hjælp til kørsel efter krampeanfald grundet tumor?

12-05-2022

Har jeg mulighed for fravær på mit arbejde for at følge min mands behandling for glioblastom?

10-05-2022

Min datter har migræne efter operation for meningeom, men ventetiden til hovedpineklinikken er lang. Hvad gør hun indtil da?

10-05-2022

Min mor er livstruende syg, men kan ikke få sygedagpenge. Kan det passe?

08-04-2022

Kan hjemmehjælpen uden min tilladelse sende en observatør?

06-04-2022

Har jeg med min kræftsygdom og ekstreme træthed også en méngrad?

04-04-2022

Resultater pr. side