Ny bog med personlige hjernetumorfortællinger

11-03-2022
"Hjernetumorfortællinger - Når livet slår knuder" indeholder 23 personlige fortællinger om mødet med hjernetumor. Livshistorierne er skrevet af både hjernetumorramte og pårørende. Det er unikt at få et indblik i begge sider

Derudover udtaler fire fagpersoner sig: Kræftlæge Søren Møller, neurokirurg Bo Halle, neuropsykolog Christina Malling Engelmann og formand for HjernetumorForeningen Karen Risgaard. Bogen har også en ordforklaringsliste samt skriveøvelser til læsere, der gerne selv vil skrive deres erfaringer ned.

"Hjernetumorfortællinger - Når livet slår knuder" af Pia Overgaard, Julie Meldrum Kruse m.fl. udgives 29. marts 2022. Bogen er 308 sider og bliver solgt til 249 kr.

Antologien er til alle, der er ramt af eller er tæt på livstruende sygdom. Vi er både med på hospitalet og i hjemmene. Bogen rummer en gribende samling af personlige historier om, hvordan det føles at miste en del af sig selv, og om at miste eller leve videre med ens nærmeste, der lever med en større eller mindre hjerneskade.

Teksterne er blevet til under et længere skriveterapeutisk og fortælleteknisk skriveforløb for medlemmer af HjernetumorForeningen med skrivementor og forfatter Charlotte Heje Haase, hvor deltagerne skrev og læste op for hinanden.

De selvbiografiske beretninger i “Hjernetumorfortællinger” kan starte vigtige og svære samtaler i hjemmene og hos sundhedsvæsenet. Sygeplejerske Elisabeth Rasmussen udtaler: “Jeg har læst Hjernetumorfortællinger med min sjæl og min personlighed, men også med de faglige briller. Jeg er blevet klogere på, hvordan jeg kan gøre en forskel, og sidder tilbage med en stor taknemmelighed. Historierne har radikalt ændret noget i mig.”

Bogreception

Bogen udgives 29. marts 2022, og 30. marts kl. 16.30 – 18.00 inviterer Hjernetumorforeningen til bogreception i København. Her kan du møde HjernetumorForeningens formand Karen Risgaard, skrivementor og forfatter Charlotte Heje Haase samt kulturjournalist, forfatter og ambassadør for HjernetumorForeningen Niels Frid Nielsen. Til receptionen læser flere af forfatterne smagsprøver op fra deres tekster.

Tilmeld dig bogreceptionen

Pressekontakt

Der er mulighed for at interviewe mange af forfatterne i bogen. Kontakt Charlotte Heje Haase på tlf. 4195 2190, Charlotte@bareskriv.dk. Eller forfatter og projektleder Vibeke Vollmer på tlf. 53381560, vibeke@hjernetumorforeningen.dk.