Det hjælper at skrive om det

14-02-2023
”Det hjælper at skrive om det” var den klare konklusion fra deltagerne i HjernetumorForeningens skriveprojekt ”Hjernetumorfortællinger” i 2021

Ny e-bog "Det hjælper at skrive om det". Kom i gang med at skrive om det svære i livet.

Selvom man ikke skriver i en gruppe sammen med andre, hvor en skrivementor leder skriveøvelserne, kan det hjælpe at gribe til pen og papir, når livet byder på udfordringer. Fra forskningen ved vi, at mennesker, der taler eller skriver om deres problemer, klarer sig bedre end dem, der holder det for sig selv. Det drejer sig ikke kun om psykisk sundhed, men også fysisk sundhed, idet effekten af at skrive om følelsesmæssige traumer også har en positiv effekt på immunforsvaret.

For at hjælpe vores medlemmer i gang med at skrive, har vi udgivet en e-bog ”Det hjælper at skrive om det”, der gratis kan downloades via vores hjemmeside. I e-bogen giver vi konkrete idéer til, hvordan man får taget hul på skrivningen, vi giver en række skriveøvelser og vi skriver om baggrunden for og forskning i skrivning som en hjælp til at håndtere svære situationer i livet.

Hent e-bogen ”Det hjælper at skrive om det”

E-bogen er opstået på baggrund af skriveprojektet, hvor skrivementor Charlotte Heje Haase var leder af skrivemøderne, og vi takker Charlotte for idéer og input.

---------

23 hjernetumorramte og pårørende deltog i 2021 HjernetumorForeningens skriveprojekt ”Hjernetumorfortællinger”, der mundede ud i en bogudgivelse i foråret 2022. I bogen fortæller de hjernetumorramte og pårørende deres historie om mødet med diagnosen hjernetumor.

Bogen kan købes hos online boghandlere eller bestilles hos den lokale boghandler, ligesom den kan lånes på de fleste biblioteker. Bogen er også udkommet som lydbog.