Læs IBTA's nyhedsbrev marts 2021

07-04-2021
I dette nyhedsbrev fra IBTA kan du læse om modtagelse af hurtig, sikker og præcis diagnose, fælles beslutningstagen og aftale om risiko ved operation for glioblastom.

Dyk ned i det nye website EURACAN, the European Reference Network (ERN) for sjældne tumorer hos voksne – hvor du kan læse om hjerne og rygmarv.

I Italien har man fundet positiv korrelation mellem socioøkonomisk status og overlevelse ved glioblastom, og resultaterne fra et fase II forsøg viser, at der ikke er forskel på de kognitive følger ved sammenligning af behandling med proton stråler og røntgenstråler.

Læs IBTA's nyhedsbrev for marts 2021 (engelsk)