Hjernetumorpatienters charter om rettigheder

12-04-2021
Brain Tumor Patients' Charter of Rights - Hjernetumorpatienters charter om rettigheder - er udarbejdet for at imødegå uligheder for patienter med hjernetumor på tværs af alle lande. Det er også udarbejdet for at stimulere til debat og diskussion.

IBTA håber, at chartrets mål deles af alle, hvad enten det er sundhedspersonale, patienter, pårørende eller frivillige.

IBTA håber, at charteret kan give alle en ambitiøs ramme til forbedring af sundhedssystemer og kommunikation i det pågældende land - mål, som vil hjælpe med at reducere uligheder fra land til land og give bedre resultater på alle planer.

Det er håbet, at charteret bliver et aktivt værktøj i det internationale samarbejde mellem hjernetumorforeninger verden over. Det er tænkt som et levende dokument, der vil blive revideret årligt.

Charteret er ikke udelukkende et projekt fra IBTA, men er udarbejdet gennem et interaktivt samarbejde med mange internationale patientorganisationer, herunder også HjernetumorForeningen.

Hent hjernetumorpatienters charter om rettigheder