Gravid med hjernetumor: - Nohr er vores lille mirakelbaby

14-02-2022
Ann Louise var kun få uger henne, da lægerne fandt en seks centimeter lang tumor i hendes hjerne. Det satte hende i et næsten ubærligt dilemma: Skulle hun beholde barnet, hun så brændende ønskede sig – eller sætte sit eget helbred først? Hun valgte det første. Og lykkeligvis fik hun hjælp fra uventet kant.
Ann Louise Simonsen og baby Nohr

Ann Louise Simonsen fik som den første gravide i Danmark protonterapi, mens hun ventede Nohr. I dag har hun en sund og glad lille baby.

I februar 2021 var Ann Louise Simonsen i begyndelsen af sin graviditet, da hun pludselig fik et epileptisk anfald. Lægerne fandt en seks centimeter lang tumor i hendes hjerne.

Det blev begyndelsen på et voldsomt forløb. Men heldigvis kunne hun takket være nyeste forskning gennemføre sin graviditet. Hun blev den første gravide i Danmark til at modtage protonstråling.

Læs hele Ann Louises fortælling her:

'Nohr er vores lille mirakelbaby'